Diskuse

Ostrava !!!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Drobné upřesnění: Kostel ve Vítkovicích s oddělenou věží byl tak postaven proto, že chtěli, aby na stavbu přispěli Vítkovické železárny. Proto kostel zasvětli sv. Pavlu, ředitel Vítkovic se tehdy jmenoval Pavel Kupelweiser (nebo podobně). Nakonec se dohodli tak, že železárny si vedle kostela postaví vodárnu ve tvaru kostelní věže a dovolí tam instalovat zvony. Když byla vodárna před mnoha lety zrušena, věž převzalo Slezské muzeum v Opavě, dnes se jí však už asi zbavilo.

Výčet zajímavostí považuji za dostatečný, chybí mne tam jediná zajímavost: Halda Ema, takový "man made hill" nemá žádné jiné město, je asi 4 krát větší než Cheopsova pyramida, z vrchu je pěkný výhled. Když je dobrá viditelnost, lze spatřit Lysou horu i Praděd a celé pásmo Beskyd a Jeseníků. Krom toho po haldě roste zajímavá květena a v létě je tam hodně motýlů.

1 0
možnosti

Děkuji za doplnění :-) Napsala jsem to ze svého pohledu, docela narychlo- a musím se přiznat, že na Emě jsem nikdy nebyla (lákaly mne víc jiná místa), tak jsem nechtěla doporučovat místo, se kterým nemám osobní zkušenost..

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 432x
Miluji přírodu, prostor, svobodu. Ráda chodím po horách a fotím. Občas taky něco napíšu ;-)

Seznam rubrik