Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za článek, máte i mou bezvýznamnou karmu.

Chápu odmítače v tom, že byl svátek zkomercionalizován, nicméně sv. Valentin se nesnaží dublovat, nahrazovat žádnou naši tradici, proto jsem ho nakonec přijal s radostí, že si lze navzájem udělat radost i při jiné příležitosti, než je „týdenní výročí minulé středy“ (cit. Remarque, Tři kamarádi).

0 0
možnosti
LR

Pro mne má význam, když si někdo můj článek přečte, zamyslí se nad ním; napíše, co ho oslovilo, popř. co jiného se osvědčilo jemu. Děkuji :-)

1 0
možnosti
Foto

1) Proč „ne“?

2) Proč „;-D“?

0 0
možnosti
TT

Ne. Stejně jako nechat v prosinci pobíhat po ulicích santy.

2 0
možnosti
Foto

Vidím podstatný rozdíl – Santa je konkurencí Ježíška,(*) stejně jako jím byl Děda Mráz. O Vánocích si připomínám narození Ježíše Krista a nijak moc mě nepohoršuje ani „ateistický Ježíšek“, ale nevidím důvod, proč tyto tradice nahrazovat.

Pokud jde o sv. Valentina, v tento den se zde nic neslavilo, proto – se mohu podepsat pod to, co píše autorka už v perexu: „... Jak jsem se posunula od nechuti k tomuto svátku k jeho využití- jako jednu z 365 příležitostí, jak v roce podpořit kvalitní vztah...“ – s jistými rozpaky (komerce) ten den přijímám jako další příležitost udělat radost.

----------

*) ve skutečnosti jde o sv. Mikuláše, ale u nás se slaví jak Mikuláš, tak „Ježíšek“

0 0
možnosti
MN

To opravdu mezi starostmi všedních dnů o děti, o domácnost, o... není ani jeden volný večer na to, říct si "Mám Tě pořád rád"?! Potřebujete na to importovaný pozlátkový byznys?! To Vám tedy nezávidím.Rv

2 1
možnosti
LR

Ano, jak jsem napsala v článku- dobré vztahy pěstuji každým dnem, Valentýn, první máj a další speciální příležitosti jsou jako třešinky na dortu :-). A jak jsem psala ve článku- slavíme si po svém, příjemně stráveným společným časem- vše je o tom, jak si to člověk udělá a co si z toho vezme. Původní význam Valentýna je oslava lásky. To je jako byste napsala, že nebudete slavit Vánoce, protože z toho obchodníci dělají komerční hony. Valentýnský den u nás sice takovou tradici nemá a jeho šíření bylo opravdu hodně podpořeno komercí- ovšem záleží na tom, co si z toho kdo vezme a jak k tomu vnitřně přistupuje.

1 0
možnosti
JS

Myslím, že má smysl ho slavit pro typy lidí, kteří za totality slavily Dědu Mráze místo Ježíška.

2 0
možnosti
LR

Myslím, že to má smysl pro všechny, kteří chtějí (i) v tento den slavit lásku. Děda Mráz je ruská postava, doma jsme slavili tradičního Ježíška. Valentýn má nadnárodní poselství- a je na každém, jestli jej chce slavit a jak. Vadil mi silně komerční nádech- ale došla jsem k tomu, že se hodí každá příležitost, kdy podpořit svůj vztah- jak to oslavím přece záleží na mně..

1 0
možnosti
Foto

Lenko, shrnula jste to vše do své poslední věty. R^Slavme, dokud jsme tady, ať je to Valentýn, den matek či co jiného. Ač už jsme postarší, muž na Valentýna obdaruje maličkostí nejen mne, ale i nastávající snachy. Je to o tom, že si vzájemně na sebe vzpomeneme a nepotřebujeme k tomu ani medializaci;-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS