Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trauma z Velikonočního pondělí..

Jak jsem kdysi zanevřela na ženství. Smyslem Velikonočního pondělí není bití žen za odměnu a popíjení alkoholu.. Jarní energie se dá vzbuzovat i jinak.. Ženství je krásný dar, který je dobré hýčkat a střežit..

Tak už se to zase blíží- a já vzpomínám na to, jak velikonoční "šmigrus" odstartoval moje trauma s ženskostí. Jak jsem v dětství na Velikonoční pondělí "musela" otvírat klukům z ulice, nechat se vymrskat, polít šíleně smradlavými "voňavkami"- a ještě jim za to dávat výslužku. Trapné, nedůstojné, nesmyslné.. Nesnášela jsem to a nesnášela jsem, že jsem holka a "musím" tohle podstupovat. Ale byla jsem rodinou a školou vychovávaná k tomu nemít vlastní názor, potlačovat své pravé pocity, jít s davem, být poslušná. A tak jsem byla.. V době dospívání mne zas jeden člen rodiny nosil do vany a sprchoval studenou vodou.. Nemyslel to zle, ale já se cítila špatně, jako unesená.. Nemluvě o tom, že chlapi asi vůbec netuší, že ženským orgánům studená sedací koupel vůbec nesvědčí, obzvlášť v době menstruace.. Tak jsem se jednou zamknula, dotyčný se urazil- jako kdybych to byla já, kdo provádí něco proti jeho vůli jemu, a byl klid.. Od té doby jsem začala Velikonoční pondělí ignorovat, dveře byly uzamčené..

Až v dospělosti jsem si zjišťovala víc o velikonoční symbolice- o oslavě plodnosti, nabuzení jarní energie, omlazení.. O tom, že cílem není ženu bít!, ale předávat jí svěží jarní energii jemným ošleháváním čerstvými jarními proutky (a opravdu není nutné to cílit na zadek, stačí jemně "ošlehat" záda, je to dle mého názoru uctivější).. To už mi trochu dávalo smysl- ale přesto si myslím, že nikdo nemá zaručené právo mne (byť jemně) ošlehávat; jen proto, že je zrovna Velikonoční pondělí- a ještě očekávat, že za to automaticky dostane vajíčkovou výslužku, trofej ve formě pentle nebo dokonce alkohol.. Možná tak můj partner- ale obzvlášť ten by měl respektovat a následovat to, co má jeho milá ráda.. Existuje přece mnoho krásných a příjemných omlazovacích kúr, které nezavání nerespektováním a omezováním osobní svobody.. Což takhle ženě natrhat či koupit jarní květiny? Usmívat se na ni? Pochválit její pěkný vzhled? Vzít ji do jarní přírody? Naplánovat si romantické rande? Líbat se a milovat se? Tak co, pánové? ;-)

V prvé řadě to je ale na nás dospělých ženách- abychom znaly svou hodnotu,  vážily si svého ženství a uchovávaly si svou důstojnost. Abychom k sobě nepřipustily to, co nám nesedí; uměly si říct o to, co potřebujeme pro to, abychom jako ženy kvetly. Abychom si nenechávaly všechno líbit jen proto, že je to zvykem. Abychom v tom šly příkladem a podporovaly i své dcery..

Tak co, dámy- jak opravdu chcete prožít Velikonoční pondělí? Není nutné se otrocky držet zvyků, které Vám osobně třeba nesedí.. Není ani nutné všechny zahazovat- kolikrát dokážu něco ocenit, až když z toho odstraním ty nálepky "musím",a "nutný společenský zvyk"- a začnu uvažovat o pravém smyslu; o tom, co z toho je blízké mně- a jakým způsobem bych to chtěla zrealizovat..

Přeji všem krásné svátky jara! :-)

Autor: Lenka Raková | neděle 19.3.2017 0:48 | karma článku: 15,35 | přečteno: 805x
  • Další články autora

Lenka Raková

Anděl smrti blažené..

Moudrost ukrytá v sochách. Nejlepším rádcem je vědomí vlastní smrtelnosti. Anděl smrti blažené či anděl smrti žalostné?

22.3.2020 v 22:03 | Karma: 4,18 | Přečteno: 135x | Diskuse| Miniblogy

Lenka Raková

Cyklický deník- v čem je pro ženy užitečný

Co je cyklický deník, jaké jsou jeho přínosy, a jak se s ním dá pracovat? Jak nám pomůže být úspěšnější a spokojenější?

9.6.2017 v 0:41 | Karma: 5,59 | Přečteno: 397x | Diskuse| Ona

Lenka Raková

Ostrava !!!

Kam zajít v Ostravě? Architektonické a průmyslové památky, další atrakce a zajímavosti, příroda.. Zajímavé odkazy..

24.4.2017 v 15:16 | Karma: 15,43 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostrava

Lenka Raková

Jarní nutkání k pohybu :-)

Pohyb a zaměstnaná matka.. Co mi pohyb přináší krom kondičky.. Ženský cyklus a trénování.. Mé dřívější a současné pohybové aktivity a co mi daly (např. voltiž, WingChun)

23.4.2017 v 14:52 | Karma: 5,72 | Přečteno: 252x | Diskuse| Ona

Lenka Raková

Nejen muška zlatá..

Šťastný je ten, kdo si všímá drobných radostí kolem a dokáže se z nich naplno těšit, podobně jako děti.. Dokáže i ve všedním dni nalézt a ocenit momenty štěstí..

17.4.2017 v 14:54 | Karma: 6,72 | Přečteno: 150x | Diskuse| Miniblogy

Lenka Raková

Premenstruační fáze nemusí být pohroma aneb dobrou komunikací ke zlepšení vztahů..

Jak jsem se naučila konstruktivně komunikovat a uznávat své potřeby. Jak mi to zlepšilo sebe-vědomí, partnerský vztah i dosahování společných cílů.

22.3.2017 v 14:35 | Karma: 7,78 | Přečteno: 438x | Diskuse| Ona

Lenka Raková

Velký dík mobilním hospicům!

Fyzioterapie nebo psychoterapie? ** Pacienti si zaslouží důstojnou péči, jejich blízcí si zaslouží respektující přístup. ** Umírající si zaslouží být doma, mezi svými blízkými. Díky mobilním hospicům za odbornou pomoc a lidskost!

28.2.2017 v 0:54 | Karma: 13,13 | Přečteno: 334x | Diskuse| Osobní

Lenka Raková

Jsou matky, které se věnují svým rodinám, sociální příživnice?

Jak je ne-podporována péče o rodinu. Jak by šlo "prosít" skutečné sociální příživníky a podporovat aktivní a samostatné lidi.

22.2.2017 v 15:13 | Karma: 15,72 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Lenka Raková

Domácí vzdělávání mi dává smysl..

Některé výhody domácího vzdělávání. V čem je lepší vnitřní motivace? Co je z dlouhodobé perspektivy efektivní- povzbudit zájem k dalšímu učení- nebo nuceně "nacpat" kvantem informací a znechutit?

16.2.2017 v 12:21 | Karma: 7,12 | Přečteno: 317x | Diskuse| Osobní

Lenka Raková

Valentýnský den- má smysl ho slavit?

Slavíte Valentýna? Jak ho vnímáte? Jak jsem se posunula od nechuti k tomuto svátku k jeho využití- jako jednu z 365 příležitostí, jak v roce podpořit kvalitní vztah :-) A proč si myslím, že je to svátek i pro nezadané?

14.2.2017 v 10:50 | Karma: 10,26 | Přečteno: 425x | Diskuse| Osobní

Lenka Raková

Volně žijící zvířata mi dávají motivaci žít svůj život po svém..

Radost z kontaktu s volně žijícími zvířaty. Radost z přirozené zahrady. Co mi dává pozorování volně žijících zvířat a "soužití" s nimi..

19.1.2017 v 10:21 | Karma: 16,88 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní

Lenka Raková

Ohnivá Opice a ohnivý Kohout

Má smysl zabývat se čínskou charakteristikou roku? Charakteristika roku Ohnivé Opice- a jak probíhal u mne. Tipy na to, co mne v tomto roce oslovilo, posunulo dál.. Co má přinést rok ohnivého Kohouta?

4.1.2017 v 1:52 | Karma: 10,41 | Přečteno: 537x | Diskuse| Ona

Lenka Raková

Putování do hloubky mi dává více..

Je krásné a podnětné se vracet na stejná místa, vnímat jejich proměny.. I zimní období má své krásy a přínosy..

31.12.2016 v 10:09 | Karma: 9,88 | Přečteno: 215x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 432x
Miluji přírodu, prostor, svobodu. Ráda chodím po horách a fotím. Občas taky něco napíšu ;-)

Seznam rubrik