Volně žijící zvířata mi dávají motivaci žít svůj život po svém..

Radost z kontaktu s volně žijícími zvířaty. Radost z přirozené zahrady. Co mi dává pozorování volně žijících zvířat a "soužití" s nimi..

Kamarádka se divila, že nechováme žádné zvíře- když máme prostorný dům a velkou zahradu..

Já ale jsem obklopená zvířaty :-). Dnes ráno mne probudil tak krásný ptačí zpěv, že jsem si připadala jako na jaře- a to je venku sníh a mrzne..

Na zahradě máme hodně jabloní i ořešáky- takže se k nám pravidelně vrací opravdu hodně zvířat. Na jedné jabloni jim necháváme zimní jablka, která nám až tak nechutnají- ale dlouho vydrží, takže se na nich ptáci živí ještě teď v lednu. V mrazech jim ještě na zahradu přisypávám slunečnici. 

Takže máme hodně pravidelných hostů, u nás to prostě žije :-) Létá k nám párek hrdliček, 2 páry strak a kosů, havrani, kavka, sojka, sýkorky, vrabci a plno dalších ptáků. Naše staré stromy pravidelně navštěvuje strakapoud. Kosi jsou s námi lidmi tak sžití, že se skoro nebojí- nedávno kos uždiboval jablko na verandě, i když jsem stála ve dveřích..

Tento rok se nám tu usídlila krásná rezavá veverka, velice čiperné a zvědavé zvířátko. Vyleze po omítce až do horního patra, nakukuje do oken :-) Onehdy jsem ji pozorovala, jak se „hádá“ se strakou o ořech. Straka vyhrála, veverka radši takticky ustoupila- je přece jen menší a nemá takovou zbraň jako stračí zobák..

Chodívají k nám ježci; jednou se u nás objevila dokonce i užovka..

Trávník kromě sekání necháváme přírodní, s mnoha dalšími rostlinami- takže se tu daří i různým broučkům a dalšímu hmyzu. Na zahradě je plno různých úkrytů poskytujících ochranu před dravci, horkem, zimou.. Pravidelně nám tu hnízdí kosi..

Tohle jsou ta „moje“ zvířata- žijící volně, přirozeně; tato zvířata mi dodávají spojení s přírodním přirozeným řádem; dodávají mi radost, energii a motivaci si stejně jako oni vyšlapávat svou životní pěšinu v souladu se svou přirozeností..

A když mi nestačí zvířata na zahradě, tak si vyšlápnu do lesa, k řece, na hory.. 

Autor: Lenka Raková | čtvrtek 19.1.2017 10:21 | karma článku: 16,88 | přečteno: 411x
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 432x
Miluji přírodu, prostor, svobodu. Ráda chodím po horách a fotím. Občas taky něco napíšu ;-)

Seznam rubrik