Ohnivá Opice a ohnivý Kohout

4. 01. 2017 1:52:38
Má smysl zabývat se čínskou charakteristikou roku? Charakteristika roku Ohnivé Opice- a jak probíhal u mne. Tipy na to, co mne v tomto roce oslovilo, posunulo dál.. Co má přinést rok ohnivého Kohouta?

Pomalu končí rok ohnivé Opice: a tak se zamýšlím, jaký byl, co mi přinesl- a kriticky zkoumám, jestli to, co jsem prožívala, opravdu odpovídá dané charakteristice roku.

Beru si karis blok, ve kterém mám výpisky- a oceňuji přehled, jaký díky němu mám. Mysl přece jen zkresluje- ale tady to mám modré na bílém- co všechno jsem sama nebo s rodinou za ten rok zvládla.. Když si to píšu, tak jasně vidím, že je toho dost a dost: člověk má pak uspokojivý pocit, když si to takto shrne..

Dnes jsem si psala, jaké jsou mé priority pro tento rok- a teď se ještě zamýšlím nad tím, nakolik je dobré při plánování zohlednit charakteristiku roku. Působí na nás daný rok podobně, jako třeba roční období, počasí, fáze Měsíce? Je dobré s tím při ročním plánování počítat a zohledňovat to podobně jako jarní energii nebo zimní zpomalení? Proto se probírám minulým rokem. Rok ohnivé Opice 2016 měl být živý, optimistický, progresivní. Všechno se mělo dát do pohybu. Zároveň to měl být nepředvídatelný rok, kdy se nevyplatí dělat dlouhodobé plány. Co se mělo vyplatit: individuální úsilí, podnikavost, inovativnost.

Musím říct, že má zkušenost popisu roku odpovídala. V tomto roce jsem využila mnoha příležitostí, byla jsem velmi aktivní. Zároveň rok předváděl opravdu nepředvídatelné obraty- rozjeté projekty nabíraly jiný směr, než jak se na začátku dalo předpokládat..

Hodně jsem pracovala na svém osobním růstu- a také se dost posunula dál.. Dostala jsem se ke knize, s jejíž pomocí jsem hodně zlepšila svůj život- ke knize Cyklická žena. Začala jsem cíleně pracovat se svými hormonálními proměnami, našla jsem tak klíč k životní spokojenosti a růstu. Výrazně se zlepšila má vnitřní pohoda, komunikace s druhými, zlepšil se partnerský vztah, zlepšila se sebeúcta, schopnost si vytvářet a využívat příležitosti, cíleně směřovat k většímu životnímu naplnění. Začala jsem své vědomosti a zkušenosti šířit dál, pořádat přednášky, ženské kruhy.

Dalším důležitým pokrokem byl "PRO" přístup, jak tomu říkám.. "Nakopnul" mne nějaký článek o matce Tereze. Oslovil mne popis, jak ji kdysi zvali na pochod proti válce: a ona jim odpověděla, že přijde, až budou pořádat pochod pro mír. Došlo mi, že jsem byla dosud zaměřená spíše proti principům, které mne (často oprávněně) štvaly- ale že jsem si tím ubírala prostor PRO to, co mi dává smysl. Že jsem věnovala energii naštvání a boji- namísto nadšení a tvoření. A opravdu, stačil tento posun mysli a zaměření- a začaly se objevovat nové příležitosti, které jsem dřív neměla šanci registrovat, protože jsem soustředila svou mysl a energii proti něčemu..

Posunul mne také "networking". Začala jsem více komunikovat s lidmi, seznamovat se, naučila se prezentovat své vědomosti a schopnosti, mluvit s druhými o tom, čemu se věnují oni a co zajímá je. Pečovat o síť podpůrných lidí kolem sebe, být nápomocná.

Začala jsem si více vážit sebe- a proto respektuji své tělo, své tempo, potřebu dělat věci svým způsobem; jsem prostě sama sebou- tak mohu být užitečná i pro ostatní. Cením si sebe a tak jsem se naučila i vyjadřovat své potřeby, vyžadovat respektující jednání, požádat o to, co potřebuji. Zlepšila se má komunikace s druhými- je konstruktivní..

A co mne dál těšilo a co můžete třeba taky vyzkoušet? Tak třeba pro změnu vyrazit v předjaří namísto na hory (když tam pochybí sníh)- do pěkného historického města- v našem případě to byla Olomouc :-) Super bylo podzimní pouštění draka se synem- a zalíbilo se mi to až tak, že si to chci užívat i dál, až tomu odroste ;-) Nádherný podzimní les mne inspiroval k tomu, že chci zažívat všechny jeho proměny, vracet se tam co nejčastěji.. Cítím se tam velmi dobře- vrací mne to k sobě, a k souladu s přirozenými přírodními cykly..

A ještě pár drobností: zkuste třeba změnit banku (mému účtu zatíženému poplatky se tím velmi ulevilo- a služby se "paradoxně" zlepšily ;-) Vyzkoušejte bosou chůzi a barefoot ;-) Hlavně ale pomalu a opatrně, aby si nohy doposud spoutané v neohebných botách přivykly.. Kupodivu jsem si užívala i předvánoční úklid- bylo osvěžující vytvářet lehký vzdušný prostor bez nadbytečného haraburdí.. A taky...jsem v poslední den roku stvořila tento blog ;-)

Takže: ohnivá Opice předvedla svou akrobacii, a byl to pro mne docela fajn rok, i když přinesl i náročnější momenty.. Co nám tedy pro změnu chystá ohnivý Kohout, který přebírá vládu 28.1.?

Nemáme se bát nových výzev, v roce ohnivého Kohouta bude štěstí přát odvážným. Nebude ale dobré vrhat se do razantních změn- vhodnější budou ověřené a tradiční postupy. V roce Kohouta mohou sklízet úspěchy ti, kteří se drží tvrdé práce a rodinných hodnot.

Autor: Lenka Raková | středa 4.1.2017 1:52 | karma článku: 10.41 | přečteno: 537x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 252 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 26.90 | Přečteno: 394 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.73 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9198 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 428

Miluji přírodu, prostor, svobodu. Ráda chodím po horách a fotím. Občas taky něco napíšu ;-)

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...